Warunki Reklamacji

Warunki reklamacji

 

Warunkiem wszelkich reklamacji jest dowód zakupu, paragon lub faktura. 

 1. Wszystkie reklamacje muszą być zgłaszane na drodze pisemnej pocztą tradycyjną lub wiadomością email na adres sklep@elektro-szop.pl. Reklamacje zgłaszane tylko telefoniczne nie będą uznawane.

2. Rozpoczęcie reklamacji klient rozpoczyna od prawidłowego wypełnienia protokołu reklamacyjnego dołączonego do przesyłki lub dostępnego na dole tej strony.

3. Wypełniony formularz reklamacyjny należy przesłać na adres RAF-TECH Gimnazjalna 10/A8 55-011 Siechnice lub na adres email sklep@elektro-szop.pl

4. Po otrzymaniu formularza reklamacyjnego, nasz pracownik skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dalszych kroków. 

5. Klient musi wskazać jednoznacznie, czy składając reklamację korzysta z praw rękojmi czy gwarancji. Sklep zastrzega sobie prawo do skierowania do Klienta takiego zapytania, jeśli Klient nie określił się składając reklamację.

6. Bieg terminu reklamacji rozpoczyna się od momentu otrzymania przez Sklep reklamowanego produktu oraz uzyskania informacji, czy klient korzysta z gwarancji czy rękojmi. Aby reklamacja została skutecznie rozpoczęta (rozpoczął się termin realizacji reklamacji) oba warunki muszą być spełnione.

7. W przypadku Reklamacji uszkodzonej przesyłki lub uszkodzonego towaru w transporcie, fakt ten jest dodatkowo zgłaszany przez naszego pracownika, firmie kurierskiej. Pracownik firmy kurierskiej zgłosi się do Państwa do 7 dni od czasu zgłoszenia reklamacji. W celu przeprowadzenia poprawnego procesu reklamacji prosimy o spisane protokołu szkody z pracownikiem firmy kurierskiej oraz udostępnienie przesyłki w celu weryfikacji. 

8. Następnym krokiem jest spakowanie przez Państwa reklamowanych produktów oraz zabezpieczenie ich przed transportem. Prosimy o odesłanie reklamowanego produktu na adres RAF-TECH Gimnazjalna 10/A8 55-011 Siechnice na własny koszt, lub prosimy o kontakt z nami, nasz pracownik zleci odbiór przesyłki od Państwa przez naszego kuriera. Jeżeli produkt jest zestawem, posiada dodatkowe wyposażenie lub akcesoria, prosimy o ich dołączenie do przesyłki. W przypadku wysłania reklamacji na własną rękę, sklep Elektro-Szop pokryje koszt transportu zasadnej reklamacji do kwoty najtańszej oferowanej przesyłki czyli 12zł. Do przesyłki należy dołączyć wypełniony formularz reklamacji oraz dowód zakupu lub jego kopię.  Nie odbieramy przesyłek za pobraniem.

9. Po otrzymaniu reklamowanych produktów przez sklep internetowy podlega on sprawdzeniu.

10. Sklep Internetowy musi ustosunkować się do Reklamacji z tytułu rękojmi w ciągu 14 dni od daty otrzymania Produktu i informacji o korzystania z praw z tytułu rękojmi. W przypadku otrzymania produktu i uzyskania informacji, iż reklamacja opiera się o gwarancję, Sklep musi ustosunkować się do reklamacji w terminie podanym w gwarancji, jeśli jednak termin ten nie został w gwarancji określony –nie może on być dłuższy niż 14 dni. Przez ustosunkowanie rozumie się określenie, czy reklamacja została uznana. Informacja taka może zostać wysłana w formie mailowej lub poprzez Pocztę Polską. W przypadku wysyłki Pocztą Polską za datę rozpatrzenia reklamacji uznaje się datę nadania korespondencji w placówce Poczty Polskiej.

11. W przypadku uznania reklamacji, sklep internetowy odeśle na swój koszt, klientowi produkt wolny od wad lub zwróci wartość produktu wraz z wysyłką (jeżeli zakupiony był jeden produkt, który jest reklamowany) jeżeli taką opcję wybrał klient. 

12. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana towar może zostać odesłany na koszt Klienta za pobraniem, lub Klient zobowiązany będzie do pokrycia kosztów wysyłki przed wysyłką Produktu. Jeżeli sklep internetowy odebrał od klienta reklamację na swój koszt, zostanie on doliczony do zapłaty. Klient musi zostać o tym fakcie poinformowany przed wysyłką. Sklep Internetowy może odesłać towar także na własny koszt. W tym przypadku klient nie musi być informowany przed wysyłką przedmiotu.

13. Wszelkie koszty, które powinny zostać zwrócone klientowi, zostaną zwrócone tylko na konto podane w formularzu reklamacyjnym lub innym piśmie dołączonym do reklamowanego towaru lub wysłanym równolegle za pomocą sieci Internet, z wyraźnym wskazaniem, iż owej reklamacji dotyczą. Nie istnieje możliwość dokonania zwrotu tylko na podstawie informacji, iż pieniądze powinny zostać przelane na konto, z którego środki zostały przelane Sprzedającemu.

14. W przypadku nie opłacenia kosztów przesyłki lub nie odebraniem reklamacji przez klienta, towar zostanie zutylizowany po 90 dniach od ostatniego wysłania przypomnienia do klienta. 

15. Elektro-Szop odpowiada wobec Klienta, który jest konsumentem, za niezgodność towaru z umową, zgonie z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 27 lipca 2002r. (Dz.U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 z późn zm.). W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową należy poinformować o tym Sklep Internetowy niezwłocznie, wskazując na charakter niezgodności.

16. Po odsprzedaży towaru przez Klienta innemu odbiorcy Sklep Internetowy zostaje zwolniony z odpowiedzialności za wady towaru.

17. Reklamacji nie podlegają wady towaru spowodowane przypadkowym lub celowym uszkodzeniem przez Klienta oraz wady towaru spowodowane niewłaściwym lub niedbałym użytkowaniem i konserwacją, a także za wady powstałe w wyniku uruchamiania, wykorzystywania lub użytkowania niezgodnie z instrukcją obsługi. Reklamacji nie podlegają.

18. Jakie są różnice między gwarancją a rękojmią? Gwarancja udzielana jest przez producenta, importera lub sprzedawcę odpowiedzialnego za produkt. W przypadku reklamacji gwarancyjnej w klient powinien postępować według informacji zawartej w warunkach podanych przez podmiot odpowiedzialny. W wielu przypadkach gwarancja producenta jest korzystniejsza od rękojmi, klient w tym przypadku najczęściej składa reklamację bezpośrednio do producenta bądź do wskazanego przez niego serwisu lub podmiotu odpowiedzialnego. Rękojmia sprzedawcy twa dwa lata od dnia otrzymania produktu. Klient reklamujący na zasadach rękojmi składa reklamację bezpośrednio do sprzedawcy. Klient w ramach rękojmi może: żądać wymiany produktu na wolny od wad, naprawy wadliwego produktu, obniżenia ceny lub odstąpić od umowy (ma zastosowanie tylko w przypadku wady istotnej)

 

Do ściągnięcia:

-formularz reklamacji - wersja do edycji DOC

-formularz reklamacji - wersja PDF

Waluty

Pytania?

574 492 876

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl